دربارهٔ این سایت

این سایت از سوی تارنگاشت «۱۰ مهر» به‌مناسبت بزرگداشت ۸۰مین سالگرد تأسیس حزب تودهٔ ایران  ایجاد شده است. تلاش ما بر این است تا مجموعه‌ای از اسناد تاریخی حزب تودهٔ ایران، به‌ویژه اسنادی که کمتر در دسترس همگان بوده است، را در اختیار جویندگان حقیقت در مورد تاریخ واقعی مبارزات و نقش انقلابی حزب تودهٔ ایران قرار دهیم.

بدیهی است که انتشار اسنادی از این نوع مستلزم جمع‌آوری، آماده‌سازی، و بارگذاری آن‌ها است و در نتیجه کاری نیست که بتوان یکباره و در مدتی کوتاه انجام داد. ما بخشی از این اسناد را که از هم‌اکنون در اختیار داریم به‌منظور آغاز هرچه سریع‌تر کار روی سایت قرار داده‌ایم (لینک‌های فعال)، و بخشی دیگر را که در دست آماده‌سازی هستند (لینک‌های غیرفعال) به‌تدریج و پس از آماده شدن روی سایت قرار خواهیم داد. کوشش ما این خواهد بود که طی چند ماه آینده این مجموعه را تا حد ممکن تکمیل کنیم.

از همهٔ رفقا و دوستانی که به این یا آن بخش از اسناد تاریخی حزب تودهٔ ایران دسترسی دارند و جای آن‌ها را در این سایت خالی می‌بینند درخواست می‌کنیم که ما را در راه تکمیل این مجموعه یاری رسانند. این هم برای پژوهشگران کنونی تاریخ حزب یک مرجع و هم برای نسل‌های آیندهٔ مبارزان میهن‌مان اندوخته‌ای خواهد بود تا بتوانند با استفاده از آن، تاریخ واقعی جنبش انقلابی در میهن‌شان را بهتر بشناسند و از درس‌های آن برای به‌پیروزی رساندن جنبش رهایی‌بخش مردم میهنمان بهره گیرند.

* بازانتشار مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است.